Według raportu „Branża opakowań w Polsce 2010-2016 i prognozy 2017-2020”, polski rynek producentów opakowań jest wart 33,5 mld zł. Za trzy lata wartość ta wzrośnie do 46 mld zł.
Badanie przeprowadzone przez Equity Advisors wskazuje, że w latach 2010-2016 wartość wszystkich transakcji na polskim rynku wyniosła 599 mln euro. W prognozach na najbliższe lata raport przewiduje, że polska branża opakowań będzie się rozwijała dwukrotnie szybciej niż rynek światowy. Przyczyną będą rosnące wydatki na konsumpcję, eksport, a także zmiana stylu życia.
Szanse dla polskiego rynku opakowań tworzy dobry popyt wewnętrzny, a także pozytywne sygnały na rynku pracy. Polacy optymistycznie patrzą w przyszłość i planują zwiększyć ilość wydatków na konsumpcję. W porównaniu do krajów Europy Zachodniej, mają oni jeszcze wiele do nadrobienia. Podczas gdy w państwach wysokorozwiniętych zużywa się rocznie opakowania o wartości ponad 300 euro, w Polsce wartość ta wynosi ok. 100 euro mniej.
Nie bez znaczenia pozostaje także eksport, który – zgodnie z prognozami – od 2016 r. do 2018 r. może wzrosnąć nawet o niecałe 3 proc. Przyczyni się do tego wzrost zdolności produkcyjnych krajowych fabryk oraz popyt na opakowania, związany nie tylko z branżą spożywczą, ale także branżą samochodową czy meblarską.
Według raportu, na rynku dominują opakowania z plastiku i tworzyw sztucznych. Ich produkcja generuje niemal 50 proc. przychodów branży. Na dalszych pozycjach znalazł się papier (25 proc.), metal (13 proc.) oraz szkło (10 proc.).
Źródło: Smitherspira.com
Chcesz zapisać się do naszego newslettera?
Świetnie, chcemy Cię mieć na pokładzie.
Przewiń w dół strony i zapisz się.